Podczas inauguracji 30 VII zabrzmią kantaty i motety patrona festiwalu oraz kompozycje innych niemieckich twórców epoki baroku grane i śpiewane przez młodych artystów z Akademii Bachowskiej prowadzonej przez Andreasa Arenda. W sobotę 31 VII wirtuozowskie arie Mozarta w wykonaniu sopranisty Samuela Mariño (również z Capellą Cracoviensis i Janem Tomaszem Adamusem). Tego samego dnia polska premiera opery Comfort Starving. To monodram na śpiewaka (tenor Petr Nekoranec) i fortepian (William Kelley) napisany przez brytyjskiego kompozytora Iaina Bella. W oparciu o własne doświadczenia Bell opowiada o przemilczanym we współczesnym społeczeństwie problemie męskiej anoreksji jako strategii wypierania problemów u chłopców i młodych mężczyzn. Reżyserem inscenizacji w Świdnickiej Fabryce Urządzeń Przemysłowych będzie Krystian Lada. W niedzielę 1 VIII spotkanie dwóch światów: madrygały Monteverdiego i luterańska msza g-moll Bacha w wykonaniu połączonych sił zespołu La Risonanza i Akademii Bachowskiej dyrygowanych przez Fabia Bonizzoniego. W tygodniu trzy recitale: Jorge Jiméneza (skrzypce), Marcina Świątkiewicza (klawesyn) i Matteo Messoriego (klawesyn) oraz kameralny koncert Zróbmy sobie Paryż z kompozycjami m.in. Marais’go, Couperina i Rameau. W piątek 6 VIII w świdnickiej katedrze The Gesualdo Six w renesansowej polifonii a cappella, w sobotę 7 VIII francuskie kantaty śpiewane przez Sophie Junker, zaś na finał w niedzielę 8 VIII L’Arpeggiata, Anna Dego i Vincenzo Capezzuto w programie Alla Napoletana z neapolitańskimi tarantelami i muzyką tradycyjną.
Jak zawsze Bach Festival Świdnica towarzyszą Nabożeństwa kantatowe w Kościele Pokoju i liczne działania w regionie (Bach Ultra Trails, Śniadania na trawie, Pikniki Romantyczne i inne), m.in. w Żarowie, Zastrużu, Walimiu, Olszyńcu, Michałkowej, Niedźwiedzicy, Zamku Grodno, Łagiewnikach, Glinnie, Świątnikach, Pożarzysku, Sobótce czy Piławie Górnej.